Monday, January 31, 2011

Pok Pok Pok Bujang Lapok-One Buck Short


La la la la la la la
Pok Pok Pok Bujang lapok
Ada mancis tak ada rokok
Jalan jauh tersenggok-senggok
Tumit melecet hai lutut terbengkok

Pok Pok Pok Bujang lapok
Poket kosong hai penuh habuk
Tak da nasi pakai cencaluk
Sampai kini terlupa cebok
La la la la la la la
Jalan yang mana hai tolonglah tunjuk
Jalan lurus ai jalan belok-belok
Aku dah penat terbatuk-batuk
Bau asem hai ketiak siapa busuk
Pok Pok Pok Bujang lapok
Kena bantai tulang rusuk
Jalan senget terhangguk-hangguk
Jumpa doktor tampal koyok
La la la la la la la
Bujang Lapok
Bujang Lapok
Bujang Lapok
Bujang Lapok

Maafkan kami-Altimet


Hello cuba teka siapa kembali
Dia main sample lagi
Macam lagu dulu pukul 6 pagi
Mereka yang meleka terus sakit hati
Bisik bisik bisik bikin kontroversi
Bukan lagu dia seakan seperti
Lagu sipulan yang itu ini
Tapi dilajukan key lebih tinggi

Jadi mereka menunding jari
Kamu tak kreatif sampai cerita
Kamu kurang memahami dalam muzik kami
Inilah naluri
Wahai che’ abang jangan la meradam
Kami disini hanya berdengdang
Maafkan kami maafkan kami
Maafkan kami maafkan kami
Maafkan kami maafkan kami
Maafkan kami maafkan kami
Maafkan kami
Wahai che’ abang bawalah bertenang
Cerita kami bukan temberang
Jadi kami susun sepuluh jari
Tapi tak berani janji berani takkan sample lagi
Kami makan dulang mari jemput mari
Tua muda bismillah kongsi royalti
Bukan pencuri kami anak seni
Jadi bawa tamai diam berisi
Tak perlu tongkat boleh berdiri
Kalau tak sudi kami jalan sendiri
Mari mari kita bersama meniaga
Kamu kami kita saya berkarya
Masing masing tepuk dada tanya selera
Kami tak kisah asal selesa
Maafkan kami maafkan kami
Maafkan kami maafkan kami
Maafkan kami maafkan kami
Maafkan kami maafkan kami
Maafkan kami
Nandung nandung dayang senandung
Wahai saudari maafkan kami
Maafkan kami maafkan kami
Maafkan kami maafkan kami
Maafkan kami maafkan kami
Maafkan kami maafkan kami
Maafkan kami

Malam Bulan Di Pagar Bintang Pesawat


Bulan Dipagar Bintang

Malam bulan dipagar bintang
Makin indah jika dipandang
Bagai gadis beri senyuman
Pada bujang idaman

Duhai kasih ingin dimanja
Dengan cumbuan mesra
Untuk pelipur lara
Penawar dik asmara

Mmm.. mmm...
Mmm.. mmm...

Malam bulan dipagar bintang
Tambah seri cuaca malam
Murni sungguh ciptaan Tuhan
Bulan bintang lampu alam

Andai kata bintang menyepi
Bulan tidak berseri
Malam menjadi sunyi
Tidak berseri lagi

myMetro | Amalan khurafat jerat diri sendiri

myMetro | Amalan khurafat jerat diri sendiri

TRIPS KE TERENGGANU...(3)








Hari ke-4..

Aku ngan member aku g lepak Stesen Bas kat Kuala Terengganu nih..mula2, aku ingat macam stesen tempat tunggu bas tempat aku..Rupe nyer meleset sama sekali. Stesen Bas di Kuala Terengganu nih ade jaul barang-barang cam kat Padang Besar yang aku pernah pegi tahun 2010 cuti semester 4. Banyak gak barang yang di jual kat situ. Klau aku ade banyak dut memang aku beli dah baju-baju kat situ. Berkenan gak rase nyer, p kene jimat kan, so aku bataskan perbelanjaan aku. Sebenarnye, aku teman member aku gi jahit seluar kakak dier..ehehhehe..lpas tu, sementara tunggu siap, aku ngan member aku g pusing2 kawasan tu sampai kering tekak. Lepas tu aku ngn member gi minum kat tempat makan bawah stesen bas tu.

seterusnyer, aku ngan member aku g jalan-jalan kat pasa kedai payang sambil amik gambar skit2..x banyak tempat aku jalan coz cuaca tak bez sangat. so, sakat ni jer citer hamba yer..ti sambung gi..salam..

Malam Pesta Muda Mudi-Grey Sky Morning


Malam pesta muda mudi
Bertemasya dan menari
Suka ria dalam hati

Sungguh ramai malam pesta
Muda mudi bergembira
Hilang rasa duka

Kita bernyanyi sungguh merdu
Menghibur hatiku
Marilah oh kawan-kawanku
Jangan malu

Malam pesta muda mudi
Banyak kisah yang terjadi
Hilang rasa hampa


lagu asaal: Tan Sri P. Ramlee

Tunggu Sekejap-Hujan





Tunggu sekejap wahai kanda
Kerana hujan masih renyai
Tunggu sekejap
Dalam pelukan asmara ku

Jangan bimbang
Walaupun siang akan menjelma
Malam ini
Belum puas bercumbu dengan dinda

Tunggu sekejap wahai kasih
Tunggulah sampai hujan teduh
Mari ku dendang
Jangan mengenang orang jauh

Jangan pulang
Jangan tinggalkan daku sorang
Tunggu sekejap tunggu kasih
Tunggu sekejap
lagu Asal: Tan Sri P. Ramlee

Getaran Jiwa-Bittersweet


Getaran Jiwa

Getaran jiwa
Menlanda hatiku
Tersusun nada
Irama dan lagu

Walau hanya sederhana
Tetapi tak mengapa
Moga dapat membangkitkan
Sedarlah kamu wahai insan

Tak mungkin hilang
Irama dan lagu
Bagaikan kembang
Sentiasa bermadu

Andai dipisah
Lagu dan irama
Lemah tiada berjiwa
Hampa

lagu asal:Tan Sri P. Ramlee

Jangan Tinggal Daku- Seven Collar T-Shirt

Jangan tinggal daku
Oh adik oh juwita
Kanda sedang rindu
Pada mu yang manis jelita

Hanya dikau sorang
Oh bintang oh pujaan
Tempat kasih sayang
Harapan di masa hadapan
Andai dinda pergi
Daku teman tiada
Meratap sunyi
Hampa merana
Oh oh jangan tinggal daku
Oh dewi oh manis ku
Kanda rindu selalu
Senyuman yang manis bermadu
Andai dinda pergi
Daku teman tiada
Meratap sunyi
Hampa merana
Oh oh jangan tinggal daku
Oh dewi oh manis ku
Kanda rindu selalu
Senyuman yang manis bermadu
Kanda rindu selalu
Senyuman yang manis bermadu

Sunday, January 30, 2011

TRIPS KE TERENGGANU...(2)



Hari ke-3 aku kat Terengganu nih, aku g jalan time malam jer..siang aku dok umah jer layan facebook,.Lagipun cuaca memag tak best la kalu nk jalan siang hari, moody semacam jer. Tapi, malam ni aku nak citer, aku guna baju melayu gi jalan bandar. Bagi aku biasa jer, p member aku cakap, kat sini Hari Raya jer guna baju melayu. Mula-mula tu, memang aku nak tukar, tapi tak pe lah..nk kisah mende ngan orang lain, janji aku bahagia..hehehehe..

Al-kisah....aku gi lah jalan ngan member aku kat bandar Kuala Terengganu nih.Memang aku rase best lah, sebab kat sini, banyak tempat yang menarik. Bandar yang penuh ngan cahaya. Mula-mula, kawan aku gi ajak aku kat tempat jambatan gantung ntah ape nama betul tempat tu. Yang aku tau kawasan tu berhampiran ngan Kampung Cina belakang pasar payang. Aku ngan member aku lepak sekejap jer kat situ, then kitorang g jalan-jalan pusing bandar.

Lepas tu, member aku ajak gi tempat TV besar kt tengah-tengah bandar K.terengganu tu. Last skali, aku ngan mmber aku nih g jalan-jalan kat semacam pasar malam kalau kt tanjung Malim, p tak tau lah pasar ape..Nak dijadikan cerita, aku ngan member aku jalan2 dalam pasar tuh, lpas tu aku beli aiskrim harga RM1.50. Aku makan la sambil berjalan, ade satu brader tuh kate kat aku dalam bahasa Terengganu, pengantin makan aiskrim..sebab aku pakai baju melayu..aku pun naik segan la..sambil tergelak, aku ngan member aku terus blah..ahahhahahha...

Aku rase, setakat ni jer kot..ti aku sambung yer...hikhhikhikhik..salam

Ternyata-Liyana Fizi


Ku lihat dia pandangan pertama
Ternyata indah
Senyuman liriknya

Ku ingin dia saat pertama
Berjumpa dengannya
Membuat ku gelisah

Waktu berlalu
Hari demi hari
Hatiku dambakannya
Untuk bercinta lagi

faculty of mind-butterfingers




It's gonna be a fifty-fifty treatment
You'd be in and never outdoor
You'd be king long lost forgotten

It's gonna take a while i once remembered
There were lies i used to tell her
Hidden secrets make it rotten

On and on the days go on
And on and on for what i made wrong
Fall this time the times are useless
Have you been through wonderful minds ?

Shout out loud the ants are coming
There's a thought that ever was
Once again and not forever

On and on the days go on
And on and on for what i made wrong
Fall this time the times are useless
Have you been through wonderful minds ?!

All the things you do you would do know
All the things you said you would say now
All the dreams come true in the meanlum
Have you been through wonderful minds ?

Have you been through wonderful minds ?!

All the things you said you would say now
All the things you do you would do know
All the dreams come true in the meanlum
Have you been through wonderful

All the things you do you would do know
All the things you said you would say now
All the dreams come true in the meantime
Have you been through wonderful

All the things you said you would say now
All the things you like you would like
All the dreams come true in the meantime
Have you been through wonderful minds ?

It's gonna be a fifty-fifty treatment
You'd be in and never outdoor
You'd be king long lost forgotten

On and on the days go on
And on and on for what i made wrong
Fall this time the times are useless
Have you been through wonderful minds

kekanda adinda-monoloque feat atilia


Oh kekanda jangan iri hati
Dinda naik pangkat lagi
Oh adinda kanda mana dengki
Malah kanda support bini

Jadi dinda mahu mengambil masa
Tapi kanda mahu segera
Dinda ingin berjaya dalam kerjaya
Tapi kanda mahu cahaya mata


Dinda belum bersedia
Kanda dah beria ria
Jadi yang mana satu
Tak perlu bertengkar
Tak perlu bermasam muka

Oh adinda tolong jangan lekas curiga
Lekas cemburu buta
Oh kekanda dinda perlu berhati-hati
Tak rela dikongsi

Kanda kerja overtime terlebih masa
Itu yang dinda harus berwaspada
Ini semua demi masa depan keluarga
Dengan dinda atau sebaliknya

Kanda kerja malam
Dinda kerja siang
Jadi bila nak bertemu
Tak perlu bertengkar
Tak perlu bermasam muka

Oh adiwira dewataku
Mari ikut cara Dinda
Oh Tun Teja intan permata
Mari ikut cara kanda
Bagaimana bagaimana kita nak selesaikannya
Apa keputusannya

Oh kekanda mari nyawa
Kita cuba komunikasi
Oh adinda mari sayang
Kita cuba toleransi

Walau kita janji sehidup semati
Kita berlainan
Kanda polar kutub utara
Dinda kutub selatan
Komunikasi sikap toleransi
Itu yang kita perlu
Tak perlu bertengkar
Tak perlu bermasam muka

Walau kita sering dengan cara masing-masing
Kanda yang perdana
Dinda yang utama
Kanda segalanya
Dindalah nyawa
Kita tetap bahagia bila bersama sama
Bahagia bersama
Bersama selamanya
Bahagia selama-lamanya

Lirik The Ramlees (Yuna, Mira Tilu, Liyana Fizi & Najwa) – Itulah Sayang



Lirik The Ramlees (Yuna, Mira Tilu, Liyana Fizi & Najwa) – Itulah Sayang
Tanya sama hati
Apa asal sayang
Adakah tandanya nampak dipandang
Kumbang rayu bunga
Bulan dan bintangnya
Punya tanda-tanda hubungan mesra
Tanya sama hati
Pernahkah merindu
Ingat masa lena apa mimpimu
Masa berjauhan
Apa nan dikenang
Bila difahamkan itulah sayang
Tanya sama hati
Apa asal sayang
Adakah tandanya nampak dipandang
Kumbang rayu bunga
Bulan dan bintangnya
Punya tanda-tanda hubungan mesra
(lagu asal P. Ramlee)

Saturday, January 29, 2011

Tiada Kata Secantik Bahasa




Tiada kata secantik bahasa
Untuk ku puji adinda
Tiada gambar secantik lukisan
Nak ku tunjuk perasaan
Oh... dinda puspa gemala
Mengharum jiwa
Hmm...
Oh... dinda puspa gemala
Mustika kanda...
Walau musim berubah
Suasana bertukar
Tapi ikatan mesra
Sikit pun takkan longgar
Tiada kata secantik bahasa
Untuk ku puji adinda
(Tan Sri P. Ramlee / Jamil Sulong)
gubahan semula oleh monoloque

TRIPS KE TERENGGANU...






Terngganu nih merupakan salah satu Negeri dalam Malaysia nih yang aku teringin sangat nak pegi. Kebetulan Cuti Raye Tahun Baru Cina nih, aku tak balik kampung. jadi aku ami keputusan la ikut kawan aku blik kampung dier kat Kuala Terngganu.

Hari ni, aku dah jalan sikit-sikit kat Kuala terengganu nih...aku ngan member aku Kerool g Mydin. Baru jer sampai semalam dah kena buang duit nak ganti charger aku yang dah uzur tu. Sampai-sampai jer kat rumah member aku terus rosak charger..PTPTN aku baru jer masuk..alahai..dah la hutang berlambak..

Tapi tak pe la, janji aku sampai sini dan dapat tengok negeri orang..Petang tadi aku ngan member aku gi beli charger yang rosak seperti yang aku gi tau kat atas tu. Habis RM80 aku..Pastu, member aku nih g ajak aku jalan2 kat pantai batu buruk sekejap. Sebenarnya agenda utama nak gi buang benda yang patut jer pun kat tandas awam tu..hihihhi..Alang-alang dah jcamtu, terus dier ajak aku gi jalan2 kat tepi pantai tu..best jugak sebab aku jarang lepak2 tepi pantai nih..Dengan ombak yang besar dan angin yang kuat..sejuk tu..

Terlupa plak pagi tadi aku g makan nasi dagang ngan keluarga kerool kt Pantai Batu Buruk. Pengalaman pertama aku makan nasi dagang, aku ingatkan nasi dagang lauk ayam..rupe nyer lauk ikan tongkol..hahhahah..aku tak makan makhluk tu dalam idup..tapi nk wat camner, Allah nak bagi aku rase..sedap lah..hikhikhik

so, setakat nih jer la dulu citer aku..nanti sambung gi...hikhikhik