Friday, February 4, 2011

TRIPS KE TERENGGANU...(7)








hari seterusnya...

hari ini malas nak citer panjang coz banyak sngt benda nk kene citer..ahhahaha..pagi aku ngan mmber aku g teman pak cik nye yang datang dari kolumpor g jalan2 kat bandar kuala trnganu nih..blik plak kmas2 g solat jumaat..sudah tu, g umah mmber aku wat majlis tahlil..sudah tu plak g umah atuk mmber aku plak ade majlis makan2,..mmg letih la aku ngn mmber aku ari nih...

bermula pengembaraan aku ari nih..mmber aku ngan awek nye sambil bawak aku jalan2..terima kasih banyak2 la kt dier sudi bawak aku jalan2..eheheheh..sambil menyelam telan batu karang kata pepatah...hikhikhik...

aku g masji kristal lagi, tapi kali ni aku sempat mnunaikan solat asar kat masjid tu..mmg ramai giler la pengunjung ari nih..ari cuti kan..lpas tu, g amik gambar sket2 kt kawasan sekitar masjid wat knangan..

seterusnya, aku ngan mmber aku ngan awek nyer skali g masuk dalam Kompleks monumen yang ade kat Taman Tamadun Islam kt situ..satu perkara wat aku bangga jadi golongan OKU nih, aku msok free jer dalam tuh sedangkan org lain biasa kene bayar RM15(tu pun harga pakej)..hehehehe..Alhamdulillah, ape yg Allah s.w.t bagi hambanya di muka bumi sume ade sebab dan musababnya..subhanallah..

bile jer masuk dalam taman tu, terdapat replika masjid yang termahsyur di seluruh dunia di bina dalam taman tersebut..mmg letih la sebab jalan kaki jer..aku rase, hampir semua replika masjid yang ade kat dalam tu aku g amik gambar wat kenangan..pasnih aku upload la gambar dalam blog nih...sampai ptg aku berada situ..

malam plak g teman mmber aku makan ngan awek dier..kitorang g KFC kat Giant sebelah mydin..lpas mkn terus blik n terus taip blog ni..hahahah..

salam...adioooooooooosssssss.......