Monday, January 31, 2011

Pok Pok Pok Bujang Lapok-One Buck Short


La la la la la la la
Pok Pok Pok Bujang lapok
Ada mancis tak ada rokok
Jalan jauh tersenggok-senggok
Tumit melecet hai lutut terbengkok

Pok Pok Pok Bujang lapok
Poket kosong hai penuh habuk
Tak da nasi pakai cencaluk
Sampai kini terlupa cebok
La la la la la la la
Jalan yang mana hai tolonglah tunjuk
Jalan lurus ai jalan belok-belok
Aku dah penat terbatuk-batuk
Bau asem hai ketiak siapa busuk
Pok Pok Pok Bujang lapok
Kena bantai tulang rusuk
Jalan senget terhangguk-hangguk
Jumpa doktor tampal koyok
La la la la la la la
Bujang Lapok
Bujang Lapok
Bujang Lapok
Bujang Lapok

Maafkan kami-Altimet


Hello cuba teka siapa kembali
Dia main sample lagi
Macam lagu dulu pukul 6 pagi
Mereka yang meleka terus sakit hati
Bisik bisik bisik bikin kontroversi
Bukan lagu dia seakan seperti
Lagu sipulan yang itu ini
Tapi dilajukan key lebih tinggi

Jadi mereka menunding jari
Kamu tak kreatif sampai cerita
Kamu kurang memahami dalam muzik kami
Inilah naluri
Wahai che’ abang jangan la meradam
Kami disini hanya berdengdang
Maafkan kami maafkan kami
Maafkan kami maafkan kami
Maafkan kami maafkan kami
Maafkan kami maafkan kami
Maafkan kami
Wahai che’ abang bawalah bertenang
Cerita kami bukan temberang
Jadi kami susun sepuluh jari
Tapi tak berani janji berani takkan sample lagi
Kami makan dulang mari jemput mari
Tua muda bismillah kongsi royalti
Bukan pencuri kami anak seni
Jadi bawa tamai diam berisi
Tak perlu tongkat boleh berdiri
Kalau tak sudi kami jalan sendiri
Mari mari kita bersama meniaga
Kamu kami kita saya berkarya
Masing masing tepuk dada tanya selera
Kami tak kisah asal selesa
Maafkan kami maafkan kami
Maafkan kami maafkan kami
Maafkan kami maafkan kami
Maafkan kami maafkan kami
Maafkan kami
Nandung nandung dayang senandung
Wahai saudari maafkan kami
Maafkan kami maafkan kami
Maafkan kami maafkan kami
Maafkan kami maafkan kami
Maafkan kami maafkan kami
Maafkan kami

Malam Bulan Di Pagar Bintang Pesawat


Bulan Dipagar Bintang

Malam bulan dipagar bintang
Makin indah jika dipandang
Bagai gadis beri senyuman
Pada bujang idaman

Duhai kasih ingin dimanja
Dengan cumbuan mesra
Untuk pelipur lara
Penawar dik asmara

Mmm.. mmm...
Mmm.. mmm...

Malam bulan dipagar bintang
Tambah seri cuaca malam
Murni sungguh ciptaan Tuhan
Bulan bintang lampu alam

Andai kata bintang menyepi
Bulan tidak berseri
Malam menjadi sunyi
Tidak berseri lagi

myMetro | Amalan khurafat jerat diri sendiri

myMetro | Amalan khurafat jerat diri sendiri

TRIPS KE TERENGGANU...(3)








Hari ke-4..

Aku ngan member aku g lepak Stesen Bas kat Kuala Terengganu nih..mula2, aku ingat macam stesen tempat tunggu bas tempat aku..Rupe nyer meleset sama sekali. Stesen Bas di Kuala Terengganu nih ade jaul barang-barang cam kat Padang Besar yang aku pernah pegi tahun 2010 cuti semester 4. Banyak gak barang yang di jual kat situ. Klau aku ade banyak dut memang aku beli dah baju-baju kat situ. Berkenan gak rase nyer, p kene jimat kan, so aku bataskan perbelanjaan aku. Sebenarnye, aku teman member aku gi jahit seluar kakak dier..ehehhehe..lpas tu, sementara tunggu siap, aku ngan member aku g pusing2 kawasan tu sampai kering tekak. Lepas tu aku ngn member gi minum kat tempat makan bawah stesen bas tu.

seterusnyer, aku ngan member aku g jalan-jalan kat pasa kedai payang sambil amik gambar skit2..x banyak tempat aku jalan coz cuaca tak bez sangat. so, sakat ni jer citer hamba yer..ti sambung gi..salam..

Malam Pesta Muda Mudi-Grey Sky Morning


Malam pesta muda mudi
Bertemasya dan menari
Suka ria dalam hati

Sungguh ramai malam pesta
Muda mudi bergembira
Hilang rasa duka

Kita bernyanyi sungguh merdu
Menghibur hatiku
Marilah oh kawan-kawanku
Jangan malu

Malam pesta muda mudi
Banyak kisah yang terjadi
Hilang rasa hampa


lagu asaal: Tan Sri P. Ramlee

Tunggu Sekejap-Hujan





Tunggu sekejap wahai kanda
Kerana hujan masih renyai
Tunggu sekejap
Dalam pelukan asmara ku

Jangan bimbang
Walaupun siang akan menjelma
Malam ini
Belum puas bercumbu dengan dinda

Tunggu sekejap wahai kasih
Tunggulah sampai hujan teduh
Mari ku dendang
Jangan mengenang orang jauh

Jangan pulang
Jangan tinggalkan daku sorang
Tunggu sekejap tunggu kasih
Tunggu sekejap
lagu Asal: Tan Sri P. Ramlee

Getaran Jiwa-Bittersweet


Getaran Jiwa

Getaran jiwa
Menlanda hatiku
Tersusun nada
Irama dan lagu

Walau hanya sederhana
Tetapi tak mengapa
Moga dapat membangkitkan
Sedarlah kamu wahai insan

Tak mungkin hilang
Irama dan lagu
Bagaikan kembang
Sentiasa bermadu

Andai dipisah
Lagu dan irama
Lemah tiada berjiwa
Hampa

lagu asal:Tan Sri P. Ramlee

Jangan Tinggal Daku- Seven Collar T-Shirt

Jangan tinggal daku
Oh adik oh juwita
Kanda sedang rindu
Pada mu yang manis jelita

Hanya dikau sorang
Oh bintang oh pujaan
Tempat kasih sayang
Harapan di masa hadapan
Andai dinda pergi
Daku teman tiada
Meratap sunyi
Hampa merana
Oh oh jangan tinggal daku
Oh dewi oh manis ku
Kanda rindu selalu
Senyuman yang manis bermadu
Andai dinda pergi
Daku teman tiada
Meratap sunyi
Hampa merana
Oh oh jangan tinggal daku
Oh dewi oh manis ku
Kanda rindu selalu
Senyuman yang manis bermadu
Kanda rindu selalu
Senyuman yang manis bermadu