aku,dia dan blog

Sunday, January 30, 2011

TRIPS KE TERENGGANU...(2)



Hari ke-3 aku kat Terengganu nih, aku g jalan time malam jer..siang aku dok umah jer layan facebook,.Lagipun cuaca memag tak best la kalu nk jalan siang hari, moody semacam jer. Tapi, malam ni aku nak citer, aku guna baju melayu gi jalan bandar. Bagi aku biasa jer, p member aku cakap, kat sini Hari Raya jer guna baju melayu. Mula-mula tu, memang aku nak tukar, tapi tak pe lah..nk kisah mende ngan orang lain, janji aku bahagia..hehehehe..

Al-kisah....aku gi lah jalan ngan member aku kat bandar Kuala Terengganu nih.Memang aku rase best lah, sebab kat sini, banyak tempat yang menarik. Bandar yang penuh ngan cahaya. Mula-mula, kawan aku gi ajak aku kat tempat jambatan gantung ntah ape nama betul tempat tu. Yang aku tau kawasan tu berhampiran ngan Kampung Cina belakang pasar payang. Aku ngan member aku lepak sekejap jer kat situ, then kitorang g jalan-jalan pusing bandar.

Lepas tu, member aku ajak gi tempat TV besar kt tengah-tengah bandar K.terengganu tu. Last skali, aku ngan mmber aku nih g jalan-jalan kat semacam pasar malam kalau kt tanjung Malim, p tak tau lah pasar ape..Nak dijadikan cerita, aku ngan member aku jalan2 dalam pasar tuh, lpas tu aku beli aiskrim harga RM1.50. Aku makan la sambil berjalan, ade satu brader tuh kate kat aku dalam bahasa Terengganu, pengantin makan aiskrim..sebab aku pakai baju melayu..aku pun naik segan la..sambil tergelak, aku ngan member aku terus blah..ahahhahahha...

Aku rase, setakat ni jer kot..ti aku sambung yer...hikhhikhikhik..salam

No comments:

Post a Comment